- przez Paweł
W ciągu jednego dnia autobusami i tramwajami we Wrocławiu porusza się ponad 500 tysięcy pasażerów. Rocznie będzie to więc 207 milionów osób. I wszyscy oni choć raz na chwilę zawieszą oko na reklamach znajdujących się na lub w środach transportu publicznego. Czasem nawet przystaną przy takim plakacie, ogłoszeniu i skłonieni nudną, przeciągającą się podróżą z miejsca w miejsce, przeczytają całość. To w końcu nie jest reklama przerywająca ich ulubiony film, czy wywieszona w przypadkowym miejscu na mieście, gdzie na pewno się nie zatrzymają. Siedząc lub stojąc w autobusie/tramwaju znudzeni pasażerowie mają czas i są skłonni poddać się reklamie.
Multum możliwości
Reklamy w tramwajach, jak i reklamy w autobusach mogą przybierać rozmaite kształty czy rozmiary. We Wrocławiu można się natknąć na każdą z nich. Najpopularniejszymi sposobami jest oklejanie tyłu bądź boku pojazdu, albo umieszczanie reklam w formie ramek w pojeździe, a także wyświetlanie jej na monitorach w środku. Dzięki temu można skutecznie dotrzeć do jak największej grupy odbiorców, co czyni taką reklamę jednym z najbardziej skutecznych narzędzi marketingowych.
Bus back
Popularnym sposobem reklamy umieszczanej w autobusach, a raczej na nich jest oklejanie tych pojazdów. Jest to o tyle genialnym sposobem na dotarcie do potencjalnych klientów, że pojazdy te kursują przez wiele godzin każdego dnia po całym mieście. Szczególnie bo najbardziej zatłoczonych jego partiach. Przechodnie lub czekający na przystankach pasażerowie prędzej zapoznają się z treścią reklamy na autobusach niż na przydrożnych bilbordach. Tak samo kierowcy bardziej skupią się na reklamie umieszczonej na tyle stojącego przed nimi pojazdu niż na tej stojącej przy drodze. Właśnie dlatego reklama nazywana “bus back” jest tak skuteczna.
Ramki i monitory
Są też ramki, czytane przez pasażerów często nie świadomie. To małe, niepozorne, często w formie plakatu reklamy w tramwajach. Są nienachalne i przykuwają wzrok. Idealnie oddziałujące na znudzonych pasażerów, którzy szukają czegoś do zawieszenia oka. Ich powtarzalność ułatwia zapadanie w pamięci, a także zachęca do sięgnięcia po więcej informacji.
Oprócz ramek jako reklamy w tramwajach i autobusach sprawdzają się też te, wyświetlana na monitorach. To nowoczesna i przykuwająca uwagę forma, która pozwala na zapoznawanie pasażerów środków publicznego transportu z krótkimi spotami reklamowymi czy planszami informacyjnymi. Ponadto odbiorca nie może jej zmienić lub wyłączyć, więc mimowolnie się takiej reklamie poddaje. To dynamiczny rodzaj reklamy, który idealnie sprawdza się w tramwajach we Wrocławiu.
Dlaczego Wrocław?
Wrocław wyróżnia się między innymi szerokim zasięgiem kampanii, a to między innymi z powodu wielkości taboru autobusowego. Jest on drugi największy w Polsce, zaraz po Warszawie. Po Wrocławiu porusza się ponad 200 autobusów. Oznacza to około 500 ekranów reklamowych! Miasto już parę lat temu zainwestowało w technologię digital signage, co umożliwia atrakcyjny przekaz spotów reklamowych. To tylko część powodów, dla których Wrocław doskonale radzi sobie z promocją lokalnych przedsiębiorstw, ale też firm o ogólnopolskim zasięgu dzięki reklamom w autobusach i tramwajach.
Zalety reklamy w transporcie publicznym
Reklamy w autobusach trafiają do dziesiątek, a nawet setek odbiorców każdego dnia. Poprzez długi i wielokrotny kontakt z nimi, pasażerowie doskonale zapamiętują podsuwany im przekaz. Ponadto koszty dotarcia do potencjalnych klientów są relatywnie niskie. Sam zaś wygląd i sposób przekazu reklam w tramwajach jest nowoczesny i estetyczny.